إزاي تعرفي نوع الحليب الصحي و المفيد؟ (زيارة مزارع لمار)

ليه لبن لمار أنسب إختيار ليكي ولعيلتك؟ علشان عارفين إن كل أم بتدور على اللبن المفيد اللي يدي لأولادها وعيلتها التغذية والفيتامينات الكاملة من غير ما يكون عليه أي إضافات تضر بصحتهم، قررنا نجيبلك خلاصة الطبيعة في علبة لبن لمار.

السبب في الفايدة الخالصة اللي بتيجي من لبن لمار إن الأبقار اللي بتتربى في مزارعنا بتكون على أعلى مستوي وبتتربى بشكل صحي بحيث تنتج لبن طبيعي وصافي ١٠٠٪ وميحتجش أي إضافات.

نيجي بقى للمهم، إزاي تخلي أفراد أسرتك تحب اللبن من تاني؟

إنك تقدميلهم لبن لمار ده أول حاجة هترجعهم يشربوه من تاني علشان طعمه حلو بطبيعته، تاني حاجة حاولي دايما تقدميه بشكل مختلف زي إنك تعمليه بالفواكه والعسل في الخلاط فيكون مشروب صحي وتضاعفي فايدته، أو تستخدميه في الأكلات المتنوعة لعيلتك زي في صوص البشاميل والمكرونة وكمان في وصفات الكيك والحلويات.

طيب إيه اللي بيميز لبن لمارعن أي لبن تاني؟

اللي بيميزه إنه خالي من اللبن البودرة والمواد الحافظة يعني مش متزود عليه أي حاجة تخليه يفقد الكالسيوم والفوائد الطبيعية الموجودة فيه.

غير إن من ضمن إجرائات الجودة في مصانع لمار إنهم بيحتفظوا بالمنتج إسبوع في المصنع قبل ما يتم توزيعه علشان يعملوا عليه جميع الفحوصات اللي تضمن جودته وسلامته، وكمان وزارة الصحة بتعمل رقابة شهرية على المنتجات علشان تطمني براحتك على صحتك وصحة أولادك.

طيب ولوعايزة تتأكدي من صحة لبن لمار بنفسك تعملي إيه؟

نحب نعزم حضرتك تزوري مصنع ومزرعة لمارعلشان تشوفي بنفسك مراحل إنتاج حليب لمار من أول اللبن الخام لحد مرحلة التعبئة على الطبيعة، وده كله بيكون في مكان واحد عكس أي منتج تاني علشان نضمن جودة جميع المراحل وصحتها. علشان تنورينا في مزرعتنا، كلمينا على الخط الساخن ١٦٦٥٧ و هنوصلك بالشخص المختص اللي هينسق معاكي إجراءات الزيارة